dobreseo


Reklama dla ciebie
Lipiec 20, 2011, 11:16 am
Filed under: Reklama w internecie | Tagi: , , , ,

W trakcie przeglądania internetu szybko możemy zauważyć, że w wielu serwisach reklamy są dopasowane do esencji wpisu. Pomińmy sławne wpadki, kiedy przy artykułach o katastrofach samolotu oferowane są niedrogie bilety lotnicze. Zajmiemy się sprawą funkcjonowania takiej reklamy.

Opisany wyżej rodzaj obwieszczenia ma swoją nazwę, jest to reklama kontekstowa. Reguła jej operowania jest niepospolicie łatwa. Konsument zamawiając reklamę tworzy jej istotę oraz kształt, wyznacza potem spis słów kluczowych. Gdy któreś z nich pojawia się w newsie, wyświetlana zostanie dana reklama.

Są odmienne sposoby płatności za takie obwieszczenie. Czasami przedsiębiorca płaci za samo pokazanie reklamy, jednak o wiele częściej wykorzystuje się strategię płatności za każde wejście internauty w odsyłacz.

Niezwykle rzadko używanie reklamy kontekstowej jest wynikiem umowy między reklamodawcami a właścicielami serwisów, na jakich są umieszczone. Przeważnie zajmują się tym wyspecjalizowane przedsiębiorstwa, w których każdy może wykupić miejsce reklamowe na ustalone frazy jak również każdy kierujący serwis internetowy może zgłosić gotowość sprzedaży obszaru reklamowego. Jak wygląda rozliczanie się z dochodów? Reklamodawca płaci spółce świadczącej usługę reklam kontekstowych za wszelkie kliknięcie w reklamę, a ten dzieli się zarobkami z posiadaczami witryny, na której ogłoszenie jest umieszczone.

Największą przedsiębiorstwem parająca się sprzedażą reklam kontekstowych jest Google, świadczy ona usługę Google AdSense. Oblicza się, że dzisiaj kontroluje około 25% całego rynku reklamy w Internecie.

Advertisements

Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d blogerów lubi to: